Meer mentale fitheid door stress management.

Stressmanagement is eigenlijk niets anders dan je stress in stressvolle situaties leren hanteren. Wil je weten hoe je dat aanpakt? En hoe je kunt voorkomen dat je stress-level niet té hoog oploopt? Waardoor je geen veerkracht meer over hebt? En helemaal wegzakt?
Het is urgent dat je niet doormoddert, en dat op korte termijn je mentale fitheid toeneemt. Zodat je voldoende mentale power en daadkracht herwint om de oorzaken van die stress bij de wortel aan te pakken.

Onze gratis digitale gids helpt je om zelf je stress te managen. Bouw via zelf-coaching aan je eigen vitaliteit, via een duidelijk plan. Met:
7 handige tips om kalm te blijven in tijden van crisis en veel stress
5 originele oefeningen die meteen je stress verlichten
1 achtertuin, hoe die helpt om je beter te voelen zonder dat je hoeft te tuinieren. Buiten = Beter!

Deze gids wordt je aangeboden door mijn Praktijk voor Mentale Vitaliteit bij transities. Daarin wordt één-op-één coaching en verschillende digitale hulpmiddelen ingezet volgens de 3xO aanpak bij transities. Met als doel dat je met nieuwe moed en veerkracht uit je lastige situatie tevoorschijn komt, en welgemoed je volgende levensfase in kunt stappen. Vitaal.

Download de Gratis Gids ‘Meer Mentale Fitheid door Stress-management’. Vul hieronder je gegevens in:

Als bonus ontvang je ook mijn inspiratie blogs en bijbehorende praktische tips rond levenskunst en werkplezier. Je gaat ook akkoord met mijn privacy policy.


Een grote verandering in je leven kan maken maakt dat je constant gespannen bent. Dan wordt stress een probleem en ongezond. En maakt je crisis zelfs groter. Deze gratis gids:

  • bevordert je mentale weerbaarheid bij een crisis
  • helpt bij stress-preventie
  • helpt je om meer te ontspannen
  • vergroot je aandacht en focus
  • is een hulp bij je eigen crisis-management

Dat getuigden ook eerdere lezers, die aangaven dat het waardevol is dat zoveel zaken compact bij elkaar staan. Anderen zeiden dat ze helemaal blij werden van het concept Buiten=Beter. Heel inspirerend. En makkelijk toe te passen. Want heel praktisch.

Voor wie is deze gids geschikt? Het is een uitgebreid handvat als je zelf iets wilt doen aan je stress-level. Sommige aanvragers wilden antwoorden op vragen als:

  • Hoe kan ik minder in de stress schieten?
  • De lange periode van social distancing begint me op te breken, wat kan ik doen?
  • Hoe kan kan ik leren leven met aandacht?
  • Ik verlang naar een betere concentratie in m’n werkzaamheden, maar kan me niet goed meer ontspannen. Wat kan mij helpen?
  • Ik snak naar rust, maar raak alleen maar meer gespannen, lijkt wel een vicieuze cirkel. Hoe doorbreek ik die?

Als coach heb ik meestal te maken met mensen bij wie hun stress het gevolg is van een té grote, plotselinge, en voor hen dramatische verandering in hun situatie. De natuurlijke veerkracht wordt zwaar op de proef gesteld, en het lijntje dreigt te breken.
Stress is dan het symptoom van het probleem. Net zoals koorts een symptoom is van een ontsteking. Uiteraard ga je de ontsteking aanpakken met datgene wat de arts voorschrijft. Maar je koorts, het symptoom, moet je wel zo laag mogelijk zien te krijgen; om energie te maximaliseren om het onderliggende probleem te lijf te gaan.
Zo is deze gids als het ware een ‘paracetamolletje’ (of 2, want hij is lekker dik). Zeer belangrijk en noodzakelijk. En nog gratis ook! Ik hoop dat je het daar zelf mee redt. Veel succes!

Gratis aanvragen? Doen! Het kost je niets en brengt je veel.
Vul hieronder je gegevens in: